رد شدن به محتوای اصلی

Orod the Great - the most influential philosophers the world

تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Orodthegreat_Japan_7_

کوشش برای داشتن هوای پاک، یکی از مهمترین وظایف بشر امروز است. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

دوستان گیتی، درختکاری می کنند و نگهبان جانوران هستند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدمیان، همواره نیازمند آموزشهای زیستگاهی هستند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کوشش برای نجات زمین، بزرگترین همبستگی جهانی را نیاز دارد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

برگها، دست های کوچک و باز فرزندان آینده هر سرزمین هستند که باید پاسشان داشت. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زیستگاه زیبا، آدمیان را در گذر زندگی، همواره شاداب و جوان نگاه می دارد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زیستگاه ما، براستی آینه فرهنگ ماست. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

چرا به دنبال زیستگاه های بکر و دست نخورده هستیم؟ پاسخ ساده است، چون نمی خواهیم دست نابودگر همنوعان خویش را ببینیم. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

دارایی یک کشور، تنها در بانک ها نیست، گونه های گیاهی و جانوری، دارایی بسیار با ارزشتری است. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

درختان، نخستین شاهدان ستمگری و ناراستی آدمیان هستند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زیستگاه های گیاهی و جانوری، ثروت و دارایی بسیار با ارزش ملی است، ارزش نگهداری از آنها، کمتر از نگهبانی "بانک مرکزی" نیست. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

دوستان "اُرُد" درخت می کارند و همگان را به نگهبانی از زیستگاه های گیاهی و جانوری فرا می خوانند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

گریزی از بازگشت کنش های ما نیست، آنچه بر زیست بوم خویش جاری ساخته ایم، خیلی زود دامن گیرمان خواهد شد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نابود کنندگان زمین، زندگی همگان را کوتاه می سازند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بسیاری از سیل ها، توفان ها و بلایای طبیعی به خاطر نامهربانی ما با طبیعت رخ داده و می دهد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زمان کیمیاست، آن را صرف پاسخ به دروغ پردازی آدمهای شیاد و مردم آزار نکنید. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

درود بر آیندگان، مردم آگاهی که می آیند و پیشرفت را به ارمغان می آورند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آینده از همین امروز می گذرد، پس امروز را باید به درستی پیمود. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

به ارد می گویند آینده که هنوز نیامده، گذشته هم که گذشته، اکنون چه کنیم؟ می گویم : چه بخواهیم و چه نخواهیم ما به سوی آینده جاری هستیم، تنها ردی که از ما بجا می ماند یک یاد است، این یاد را می توانیم با بدگفتاری و بدکرداری، زشت و نفرت انگیزش کنیم و از سوی دیگر می توانیم با مهربانی و بخشش شادی به دیگران، چون رنگین کمان زیبا و دوست داشتنی اش نماییم، مهم آن است که بدانیم ما دیگر هیچگاه نمی توانیم به "این" زمان برگردیم. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدم های توانا، براستی ارزش "زمان" را می دانند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

ستایش، هنگام نو رُستن و رویش را. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آغاز هر روز، نو شدنی دوباره است و زمانی برای پویایی بیشتر. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Estori_5_


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ارد بزرگ میگوید: آنکه میگوید همه چیز خوب است و بدی وجود ندارد، با کسی که همه چیز را اهریمنی میپندارد تفاوتی ندارد.

ارد بزرگ میگوید: آنکه میگوید همه چیز خوب است و بدی وجود ندارد، با کسی که همه چیز را اهریمنی میپندارد تفاوتی ندارد. برآیند چنین افکار سخیفی به چاه نیستی درافتادن است. تنها کسانی خوبی را خوب میبینند که بدی و اهریمن را باور داشته باشند و از آن پرهیز کنند در برابر تفسیر ایرانیان از هستی که به آمیختگی نیک و بد باور دارند، دو تفسیر دیگر نیز از هستی وجود دارد که دو روی یک سکه اند. سکه ای با نام "صلح مسیحی" که در یکسو باور دارد همه چیز خوب است، اما در سوی دیگر میپندارد «همه چیز خطاست». باورمندان مسیحیت به اندازه ای که اخلاق را باور دارند، زندگی را محکوم میکنند، چرا که اخلاقیات مسیحی در جایی فراتر از زمین [آسمان؛ ملکوت خدا] قرار گرفته است، عیسی فرمود: [مردان خدا هیچگاه زن نمیگیرند] همچنین فرمود: [مال سزار را به سزار دهید، مال خدا را به خدا]. ازین رو بهترین گونه ی زیستن از دید دینباوران مسیحی راهبه گری و پرهیز از هرگونه بهره گیری مادی از گیتی است و همه کوشش مسیحیان در فرا رفتن از کششهای زمینی است. آنها تنها، خدا و ملکوتش را خیر مطلق میبینند. «اما هنگامی که حس حقیقت جویی که مسیحیت آ...

Bakhshesh

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فرگرد * فرگرد گذشت و بخشش* کتاب بعد سوم آرمان نامه "ارد بزرگ" به قلم "استاد فرزانه شیدا" ● بعُد سوم آرمان نامه اُرد بزرگ● ● فرگرد گذشت و بخشش ● ¤ «مسخ »¤ نه غار کهف نه خواب قرون چه میبینم ؟ به چشم هم زدنی روزگار برگشته است به قول پیر سمرقند همه زمانه دگر گشته است چگونه پخنه خاک که ذره ذره آب و هوا و خورشیدش چو قطره قطره خون در وجود من جاری است چنین به دیده من ناشناس می اید ؟ میان اینهمه مردم میان اینهمه چشم رها به غربت مطلق رها به حیرت محض یکی به قصه خود آشنا نمی بینم کسی نگاهم را چون پیشتر نمی خواند کسی زبانم را چون پیشتر نمی داند ز یکدیگر همه بیگانه وار می گذریم به یکدیگر همه بیگانه وار می نگریم همه زمانه دگر گشته است من آنچه از دیوار به یاد می آرم صف صفای صنوبرهاست بلوغ شعله ور سرخ سبز نسترن است شکفته در نفس تازه سپیده دمان درست گویی جانی به صد هزار دهان نگاه در نگه آفتاب می خندد نه برج آهن و سیمان نه اوج آجر و سنگ که راه بر گذر آفتاب می بندد من آنچه از لبخند به خاطرم ماندهاست شکو...

Tavanaee 2

مسلم است کههیچکاه فردنادان وبی خردی قادرنیست برمشکلات خویش فائق آمده,ودانائی لازم رابکار گیردتابه حل مشکل خویش پرداخته وموفق شود,وتوانائی های اونیز به همان نسبت محدودتراست و به همان تجربه های ساده وپیش و پاافتاده ای متکی خواهد بودکه,ازدرطول زندگی خوداززندگی داشته است.بااین روزگار فعلی,اماچگونه میشود درسادگی ونادانی وبی خردی زندگی کردوهمواره,امیدوار بودکه همه چیز بروقف مرادآدمی باشدچراکه,این تنها تخیل شیرینی ست که خودرابه,آن دلخوش کرده وبه,امید فردا,امروزخودرادوباره ودوباره,چون دیگرروزهاازدست میدهم. _●_ در معبر زمین و زمان از :« محمد معلم » _●_ و آفتاب خزان در سبوی باده فروش مرا ندا در داد بیا باز گردد اما من نشسته بودم در انتظار سبز بهار نشسته بودم در کوچه باغ خاطر خویش نشسته بودم در معبر زمین و زمان نشسته بودم در زیر شاخساری خشک که روزگاری برگش ستاره ها بودند نشسته بودم واینک نشسته ام هر چند که آفتاب خزان در سبوی باده فروش مرا به نام صدا می زند " بیا برگرد" مهر 1344 _●_از :« محمد معلم » _●_ ماگاه,شایدفرصت بازگشتن ودوباره "آزمودن"راداشته باش...